Vi använder cookies. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används. Läs mer

Vi hjälper erFrån kontakt till inflyttning

Lång erfarenhet och personligt engagemang

Det är ett stort beslut att flytta kontoret till nya lokaler. Vi finns med er i hela processen och guidar er med vår erfarenhet och vårt personliga engagemang.

Att byta kontorslokaler blir ofta en nystart för företaget och en chans att skapa en arbetsmiljö anpassad till just er verksamhet. Genom en personlig och snabbfotad process tar vi er steg för steg närmare era nya arbetsplatser.

Hyrguiden

Steg 1När ska ni börja tänka på flytt?

När behöver ni börja tänka på att leta nytt kontor om du vill flytta? Ju tidigare desto bättre. Det är en bra idé att börja tänka på flytt i god tid innan ert nuvarande kontrakt löper ut – kanske så tidigt som 2 år innan. Vi förstår att det kan vara svårt att veta hur behoven ser ut så långt fram i tiden, men ju tidigare vi kan börja föra en dialog, desto bättre möjligheter har ni att få exakt de lokaler ni vill ha i någon av våra nyproducerade fastigheter.

Steg 2Var börjar ni?

När ni väl har bestämt er för att det är dags för ett nytt kontor ska ni ta en första kontakt med någon av våra uthyrare. Det är dags att bilda sig en uppfattning om vad som finns tillgängligt och när. Eftersom vi skräddarsyr er planlösning och gör specialanpassningar efter just dina önskemål, krävs alltid en handpåläggning för att skapa ert nya kontor. Därefter gör du inredningsval som gör att kontoret känns rätt för just er. 

Steg 3När ni valt att kontakta oss

Vi bruka börja med ett förutsättningslöst möte efter första telefonkontakten. Kanske är ni intresserade av en specifik kontorsfastighet som vi har? Ett specifikt läge? Tillsammans diskuterar vi era behov och förutsättningar.

Steg 4Vilken kontorslösning passar er?

Nu är det dags att börja rita er planlösning. Kanske har ni en klar bild över hur ni vill ha er nya arbetsmiljö, kanske står ni i samband med kontorsflytten inför ett läge där ni vill förändra och effektivisera ert arbetssätt. Valen är många. Behöver ni ett aktivitetsbaserat arbetssätt, öppet landskap, cellkontor – eller kanske en mix? Vi har lång erfarenhet av att ta fram olika planlösningar och hjälper er att skapa den arbetsmiljö ni vill ha. Vi ritar gärna, tillsammans med våra duktiga arkitekter, ett kostnadsfritt förslag där vi sätter väggarna där ni vill ha dem.

Vet ni inte alls hur ni vill ha er framtida arbetsmiljö, har vi duktiga konsulter som vi samarbetar med för att ni ska kunna hitta just er verksamhetsanpassade arbetsmiljö.   

Steg 5Personlig kontakt och fler personliga möten

Efter ett första utkast på planlösning finslipar vi på den tillsammans. Ni får tycka till om de förslag vi tar fram och vi anpassar sedan ritningarna efter era behov. Om det behövs, så träffas vi för fler personliga möten, annars har ni en mejl- och telefonkontakt med vår uthyrningsansvarige. Under processens gång har vi hela tiden en löpande dialog. 

I alla våra kontor ingår olika typer av standardlösningar. Vill ni gå utanför den boxen och kanske ha marmor på toaletterna hjälper vi er gärna. Extra tillval påverkar dock det slutgiltiga avtalet. Vi diskuterar inflyttningstider och hur vi kan hjälpa er att flytta in det datum ni önskar.

Steg 6Skarpt läge

När vi kommit överens om en planlösning och definierat alla era önskemål skriver vi ett hyresavtal som båda parter är nöjda med. Vi finns sedan med er genom hela processen fram till inflyttning.