Vi använder cookies. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används. Läs mer

Bli vår kollegaSenior affärsutvecklare

Senior affärsutvecklare

Drivs du av att göra affärer och vill arbeta med komplexa och riktigt stora förvärv? Hos oss på Peab får du möjlighet att skapa, utveckla och driva ditt ansvarsområde med mycket kraft i ryggen, stor frihet, mandat och med massor av potential att nå stora framgångar. Vi söker en Senior Affärsutvecklare – Strategisk Affärsutveckling inom Affärsområde Peab Projektutveckling.

Du får även möjlighet att arbeta i det marknadsledande nordiska byggföretaget som också är en aktiv aktör inom projektutveckling. I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald.

Ansvaret

Affärsutvecklarens uppdrag är förvärv av nya byggrätter i linje med företagets strategi. Huvudfokus för rollen är idéarbete, analyser, affärsupplägg och förhandling. Beroende på projekt kan det även förekomma, projektutveckling, driva detaljplaneprocesser, deltaga vid programarbete, samt försäljning av projektet/idéen. I rollen ingår att vara uppdaterad om vad som händer på marknaden. Rapporterar till Affärsenhetschef, Christian Dahlman.

Din bakgrund och karaktär

  • Relevant akademisk examen och minst 10 års erfarenhet från bygg- och/eller fastighetsbranschen.
  • Mångårig erfarenhet av fastighetstransaktioner, förvärv och försäljningar.
  • Erfarenhet från projektutveckling, förhandling och uthyrning.
  • Stor kunskap om bostads –och kommersiell fastighetsmarknad, dess mekanismer och utveckling.
  • Stor kunskap om fastighetsekonomi.
  • Kunskap om finansiering, fastighets -och hyresjuridik, exploateringsfrågor, samt kommunala processer och beslutsordningar.
  • Kännedom och förståelse för byggteknik, byggprocessen, bygglagstiftning, fastighetsförvaltning.
  • Van att arbeta aktivt med affärsskapande kundkontakter och målinriktat.

Rollen ställer stora krav på affärsmässighet och erfarenhet av att arbeta strategiskt med kommersiellt idéarbete, förvärv och transaktioner. Rollen kräver att man är affärsdriven, social och utåtriktad, men har även en strukturerad, analytisk, samt god administrativ och kommunikativ förmåga. Stor vikt läggs vid samarbetsförmåga för att uppnå målen.

Personen vi söker till denna roll ska trivas i en familjär kultur och själv vara jordnära, stabil och prestigelös. Drivkraft i kombination med uthållighet är en viktig kompetens. Det är avgörande att vara duktig på att skapa relationer och kunna anpassa sig efter sammanhang och kontext samt inge ett stort förtroende.

Förmåga till att arbeta med komplexa frågor och affärer kräver att du har en god strategisk höjd. Du kan också se saker som inte är uppenbara för de flesta andra, du vågar tänka nytt och stort. Goda ledaregenskaper är en förutsättning att lyckas med att driva igenom affärerna.

Vi vill att våra kunder ska bli framgångsrika i våra lokaler och fastigheter. Med kundens bästa för ögonen skapar vi hållbara affärer där vi skapar förutsättningar för kunden att lyckas och utvecklas. Här blir du en av nyckelpersonerna för att göra det möjligt.

Är du intresserad av denna spännande utmaning skickar du din ansökan till sofie.abrahamsson@lisberg.se

Välkommen med din ansökan!